Vissza az elejére
>
>>>>
Külföldön 40 éves szakmai múltra és sikerre tekint vissza a nemzetközileg ismert és elismert fejlesztő játékcsalád: a LÜK (Lernen-Üben-Kontrolieren). Játékosan, indirekt módon fejleszti a gyermek figyelmét, megfigyelőképességét, logikus gondolkodását. Aktívan segít az iskolára való felkészülésben. Otthoni és intézményes fejlesztőmunkához is használható.
Hazánkban elmúlt években hatalmas népszerűségre tett szert LÜK-játék(Logika-Ügyesség-Kitartás), mely a tanuláshoz legfontosabb képességeket fejleszti, és óvodásoknak-iskolásoknak egyaránt ideális eszköz, akár csoportos foglalkozásokhoz, akár egyéni fejlesztéshez.
A Dinasztia Tankönyvkiadó a 2012/2013-as tanévben harmadik alkalommal hirdette meg az országos LÜK-bajnokságot az általános iskolák 2-3. osztályos tanulói számára - matematika, magyar nyelv, valamint logika témakörökben. Iskolánk az idén először nevezett erre az országos versenyre 5 osztállyal.
Az általános iskolák 2. és 3. évfolyamos osztályai, tanulói több fordulóban saját évfolyamuknak megfelelő szintű feladatokkal mérik össze tudásukat, Logikájukat, Ügyességüket, Kitartásukat.
A verseny első fordulója osztályszintű volt, 2012. december 15-ig került megrendezésre minden, a versenyre jelentkező osztályban. Mindegyik osztályból az első három tanuló jutott tovább, azok, akik az osztálytanító értékelése alapján a legjobb szintidővel és hibátlanul oldották meg a feladatlapokat. A feladatsorokat a LÜK játékkal, a miniLÜK füzetekből kellett megoldaniuk a versenyzőknek. Az osztályszintű versenyek győztesei: Balaton Dominika Zsaklin, Bozsóki Dániel, Dukai Fanni, Gangl Szabolcs, Gangl Zétény, Farkas Viktória, Nagy Lóránt, Végi Gergő, Zsikla Máté Gábor 2.osztályos tanulók és Honti Csenge, Frittmann Laura, Horváth Mihály, Nagy Réka, Ótott-Kovács Zalán és Tóth Petra 3. osztályosok.
2013. február 13-án az iskolai forduló került megrendezésre. A feladatokat a verseny területi képviselői hozták. Akik az iskolai fordulóban kiválóan szerepeltek, az iskolánkat fogja a területi versenyen képviselni:
1. helyezett: Gangl Szabolcs, 2. helyezett: Balaton Dominika Zsaklin, 3. helyezett: Gangl Zétény 2. osztályos tanulók, 1. helyezett: Tóth Petra, 2. helyezett: Honti Csenge, 3. helyezett: Nagy Réka 3. évfolyamos tanuló.
LÜK előnye:
· játékosabb, a darabokat nem tologatni, hanem rakosgatni kell, ezáltal gyorsabb, pörgősebb a játék. Hamarabb megvan az eredmény, hamarabb ellenőrizheti mindenki saját magának a megoldás helyességét.
· témánként, vagyis fejlesztési területenként jól csoportosított
· a LÜK a gyorsabban fejlődő gyerekek számára lehet megfelelő kihívás
· LÜK az otthoni házi feladat nagyon jó kiegészítése, az iskolai feladatokhoz nagyon hasonló, így megkönnyíti a differenciált fejlesztést vagy a felzárkózást, ha valaki lemaradt valamilyen területen.
· az ellenőrzés is szinte egy feladat, hogy stimmel-e az ábra, mert nem csak színeket kell ellenőrizni
>
>>
Egy hét felhőtlen szórakozás a Bodelshauseniekkel
Bodelshausenből január 21-én hétfőn érkeztek vendégek az iskolánkba. Amikor megérkezett a buszuk, már izgatottan vártuk, hogy vajon milyenek lesznek majd.
Megérkezésük után az ebédlőben fogadtuk őket, és egy kis beszélgetés után megkezdődött a vacsora. Másnap reggel reggelivel kezdődött a nap. Ezután az 5. és 7. osztályosok köszöntőjét tekintettük meg a Díszteremben. 10 órakor indultunk a Keceli Hadtörténeti Múzeumba, ahol a fegyvertárat is megnéztük. Ezután az ebéd következett, amit a sportprogram követett a sportcsarnokban, ahol német-magyar focimeccsnek lehettünk szemtanúi. Majd 1500-kor következett a kincsvadászat, amit mindenki nagyon élvezett, és ezalatt remek lehetőségünk adódott arra, hogy beszélgessünk a németekkel. A kincskeresés célja a fagyizó volt, ahol fáradságos séta után egy sütit vagy fagyit fogyaszthattunk el. A napot a vacsora zárta.
Szerdán délelőtt órákat látogattak velünk, ahol a két német óra alatt igyekeztünk őket megtanítani a magyar köszönési formákra és néhány magyar szóra. A délutánt a vendéglátó családoknál töltötték. Először azzal foglaltuk el őket, amivel akartuk, azután fél 4-kor bowlingozni indultunk Jakabszállásra. Szerintem ezt a programot mindenki nagyon élvezte. Ezután pizza volt a vacsora. Elérkezett a csütörtök. Reggel fél 9-kor már mindenki lázasan várt a parkolóban a buszra, hogy induljunk Kecskemétre. Az első állomás a filmstúdió volt, ahol több rajzfilmből láttunk részletet. Valamint betekinthettünk a kulisszák mögé is. Ezután a vadasparkba mentünk. Az állatok megtekintése után a planetárium következett, ahol egy PowerPointos bemutatóval bepillantást nyertünk a naprendszerbe. Ezután egy kis csillagnézés is volt, természetesen sötétben. Két és fél óra szabadprogram következett a Malomban, ami szerintem mindenkinek nagyon tetszett. Péntek reggel a Wattay Szakközépiskola és Szakiskola tanműhelyébe mentünk, ahol az asztalos és a szerkezetlakatos szakma szerszámait ismerhettük meg. Utána a Közlekedési Múzeumba mentünk. 11-12 óráig korcsolyáztunk a kiskőrösi műjégpályán, ami egy fantasztikus program volt. Ebéd után kétféle programból választhattunk. A csoport egyik fele a termálfürdőben töltött el néhány órát, a többiek egy cukrászdában beszélgette. Utolsó nap, szombat délelőtt lovaskocsikáztunk a Vadkerti-tó körül . Elég hideg volt, de ez is egy nagyon hangulatos program volt. Majd délben a családoknál ebédeltek a németek. Utána moziba mentünk, ahol a Csupasz pisztoly című filmet néztük német nyelven, magyar felirattal, ami nagyon izgalmas film volt. 1900-órakkor kezdődött a bál, ami nagyon jó hangulatban telt, sokat beszélgettünk a németekkel. 1 órakor kikísértük őket a szállásra, ott búcsúztunk el tőlük.
Ezt a hetet nagyon élveztük velük. Remélem, hogy lesz még olyan alkalom, amikor eljöhetnek hozzánk.
A képeket megtekintheti a FOTÓTÁRBAN.
Már második éve szervezte meg az iskola sportegyesülete - az iskola támogatásával- a felsős diákok körében nagy népszerűségnek örvendő korcsolyázó programot.
A kiskőrösi fedett korcsolyapályán mindenkinek lehetősége volt kipróbálni, mennyire csúszik a jég. A korcsolya hiánya sem jelentett problémát. Akinek nem volt, az tudott bérelni. A programba bekapcsolódtak az osztályfőnökök is. Aki csak tehette az osztályával tartott és láthatta tanítványai önfeledt szórakozását.
A jól sikerült, hangulatos testnevelés órákról fáradtan- néhány kék-zöld folttal tarkítva- de élményekkel gazdagodva tértünk haza.
Grószné Havasi Rózsa szervező tanár
A képeket megtekintheti a FOTÓTÁRBAN.
>
>>
ISKOLÁNK 1. CSENDESNAPJA
2012. november 16-a jeles nap volt a soltvadkerti Evangélikus Kossuth Lajos Általános Iskola szamára, hiszen ekkor került megrendezésre az iskola első gyermek-csendesnapja. A diákok korosztályonként más és más hitmélyítő programon vehettek részt, forgószínpadszerűen mozogtak a helyszínek között.
Alsó tagozaton a megbocsátás napja címmel a Bibliából kerestük a válaszokat arra a kérdésre, hogy mi a megbocsátás titka, miért kérjünk bocsánatot, miért bocsássunk meg. A diákok bibliai történeteket hallgattak, mozgásos játékokat játszottak, énekeltek, filmet néztek és barkácsoltak a témával kapcsolatosan. Az alsós tanító nénik aktív részvétele által valósulhatott meg a téma elmélyítése az osztályok érettségéhez mérten, melynek egyik gondolata a Miatyánk egyik mondata: “Bocsásd meg a mi vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek!”.
Corrie ten Boom, holland írónő, aki családjával együtt segítséget nyújtott a II. világháborúban zsidó menekülteknek, meglátta a megbocsátás titkát. A megbocsátást harangkötélhez hasonlította. Úgy képzelte, hogy ha harangozni akarunk, akkor egy darabig húzni kell a kötelet, mire megszólal a harang. A megbocsátás a kötél húzását jelenti, hogy szóljon a harang. Amikor rendszeresen meghúzzuk a harangkötelet, a harang egyenletesen szól, a lendület viszi tovább. Ha a kötelet elengedjük, a harang még szól egy darabig, de végül elhal a hangja. Ha elhatározzuk, hogy megbocsátunk valakinek, a régi érzések még továbbra is bennünk vannak, de ha a megbocsátásnak adunk helyet, a keményszívűség lassan elhal. A megbocsátás nem érzés tehát, hanem cselekedet. Lehet ez a megbocsátás napján résztvevő gyermekek életében is valóság? Reménységeink szerint igen, hiszen Isten az, aki munkálkodik a szívekben: “ ... Isten az, aki munkálja bennetek mind az akarást, mind a cselekvést az ő tetszésének megfelelően.” (Fil. 2,13)
Felső tagozaton a “Reménység az új életre” című színdarab egy igaz történetet tárt a szemünk elé, mely hatásos módon mutatta be a kábítószer, az alkohol, a bulizós életmód és a rossz barátoknak megfelelni akarás életet leromboló hatását. Elgondolkodtatott mindannyiunkat, hogy az emberben megtalálható űrt csak Isten segítségével lehet megtölteni. Valós, rehabilitációs otthonokban élő, kórházban kezelt fiatalok mondták el kivetítő segítségével, hogy az alkohol és kábítószer csak pótcselekvés, mely a halálba visz. Ezután kis csoportokban folytatódott a beszélgetés, majd a sportcsarnokban sportos, zenés, vidám műsor zárta a napot.
Külön köszönet a WOL Élet Szava Alapítványnak, akik aznap legkorábban keltek a szolgálattevők közül, már hajnali negyed háromkor talpon voltak, hogy ne legyen fennakadás és minden résztvevő számára élmény lehessen iskolánk 1. gyermek-csendesnapja.
Fitos Mónika
A videóanyagot ITT tudja megtekinteni.