Erasmus egyéni 3

Feltöltve: 2022. április 27.
Rovat:

Hegyi Gabriella, Lindau, Németország

ERASMUS+ EPG 1 –INTENSIVE GENERAL GERMAN LANGUAGE TRAINING (1 –8 WEEKS)

 

Biztos sokan gondolják úgy, hogy a tanárok csak pihennek nyáron. Természetesen a nyári szünetnek ez az egyik célja. Azonban sok pedagógus, köztük én is, úgy gondolja, hogy a nyárnak a szakmai megújulásról és a következő évre való felkészülésről is szólnia kell. Az Európai Unió által támogatott Erasmus+ programnak köszönhetően az idei szünidőben 2 hetet tölthettem el a festői Boden-tó partján, Lindau szigetén. A Boden-tó hármas határon fekszik, így pár kilométeren belül az ember Ausztriát, Németországot és Svájcot is a háta mögött tudja hagyni.

Vallom, hogy egy nyelvtanárnak az idegen nyelvi ismeretét újra és újra fel kell frissítenie és ezt legjobban a célnyelvi országban tudja megtenni. Egy élő nyelv olyan rendszer, ami folyamatosan változik és ezeket az újdonságokat a tantermi könyvek nem tartalmazzák. Honnan is tudhatnánk különben, hogy a németek „mint a bécsi szelet” hánykolódnak éjszakánként. Természetesen mindig izgalmas és tapasztalatokkal teli a pad másik oldalán ülni néha. Furcsa volt megtapasztalni, hogy egy hármas határon fekvő területről származó diák is idegen nyelvként tanulja a német nyelvet. Megtanultuk az iskolában, hogy Svájcban négy hivatalos nyelv is van, mégis nehéz elképzelni, hogy a szomszéd faluban franciául, vagy éppen olaszul beszélnek. A tanfolyamon is ez a nyelvi sokszínűség volt tapasztalható. Érdekes volt hallgatni az Ázsiából és Európa különböző országaiból származó diáktársak beszámolóit az iskolarendszerükről. Mivel a résztvevők jelentős része német nyelvtanár volt, a szervező Dialoge-Bodensee Sprachschule külön hangsúlyt fektetett arra, hogy a nyelvi képzés mellett módszertani ötletekkel is ellássa a tanárokat és minél több ottani pedagógust megismerjünk. A képzést tartó tanárok számára külön kihívást jelentett, hogy több online tanuló is volt a csoportban, illetve a Covid- 19 járvány miatti higéniás szabályok (pl. maszkviselés, hetenkénti tesztelés) a mai napig érvényben vannak Németországban a tanórák alatt is. Az iskola figyelmet fordított arra is, hogy mi diákok a tanfolyam után is együtt töltsük el a szabadidőnket, heti 5 alkalommal szerveztek közös programot számunkra. Ezek az alkalmak lehetőséget teremtettek arra, hogy a nyelvtanulás mellett a német kultúrával, történelemmel, szociális problémákkal is megismerkedhettünk, hiszen egy nyelv ismeretéhez elengedhetetlen a célnyelvi ország kultúrájának az ismerete is. Ez a két hét lehetőséget teremtett számomra, hogy új tanulási formákkal és a legújabb nyelvi fordulatokkal ismerkedjek meg. Már izgatottan várom a szeptember 1-jét, hogy mindezzel a kedves diákjaimat is gazdagítsam

Egyéni beszámoló

pek

Prezentáció

Friss híreink

Kérjük támogassa adója 1 %- ával a tanulói alapítványunkat!
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola És Alapfokú Művészeti Iskola Tanulóiért Alapítvány
6230 Soltvadkert, Bocskai u. 2.
Adószám: 18744657-1-03
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI | 6230 Soltvadkert, Bocskai út 2., telefon: +36 78/482-505
Tárhelyszolgáltató: Euro Bioinvest Kft.
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram