Szakmai napunkon két programlehetőség közül választhattak a pedagógusok. A tantestület egyik része sportos természetjáráson vett részt, a többiek egy inkluzív iskola mindennapjaival ismerkedtek meg, majd a Magyar Zene Házába látogattak el.
A budapesti Gyermekek Házában az iskolát bemutató beszélgetés után egy 90 perces tanítási blokkban vettünk részt magyar vagy matematika órán. Az inklúzió (befogadás) 2 alappillére az együttműködési készség kialakítása és az egyéni haladási tempó biztosítása. Megismerkedtünk több alkalmazott kooperatív módszerrel, melyek segítik a tananyag feldolgozását, bevésést, gyakorlást, számonkérést. A kooperatív csoportmunkát, - ahol a
tökéletes végeredményhez mindenkinek a munkájára szükség van, - a közösségépítés szempontjából elengedhetetlennek tartják. Egymás elfogadása, tolerálása, ebben a légkörben, ezzel a munkaformával tud kialakulni, fejlődni.
A Gyermekek Háza a differenciálást, az oktatást alapelemének tekinti. Egyénre szabott feladatokkal szervezi a tanulói aktivitásra épülő tanulást, a személyre szabott tanulástámogatás módjait, eszközeit. A személyre szabott oktatást a differenciált rétegmunkával biztosítják tanulóinknak. A gyermekeket tudásszintjük alapján 3, esetenként 7- 8 csoportba sorolják (tananyagtartalomtól függően), hogy mindenki a tudásának,
képességeinek megfelelő fejlesztésben részesüljön. A tanóra utáni szakmai beszélgetésen választ kaphattunk felmerülő kérdéseinkre.
E tartalmas délelőtt után a Magyar Zene Házában A Hangdimenziók - Zenei utazások térben is időben című állandó kiállításra látogattunk el. Megismertük a zene történetének legfontosabb
állomásait, képviselőit. Interaktív módon, vizuális és akusztikus hatások segítségével barangoltunk térben és időben a zene világában, az ősi ritmusoktól elindulva egészen a 21. századig. A Hangdómban is különleges képi- és hanghatások segítségével ismerkedtünk meg egy képzőművészeti alkotással.
Tantestületünk másik csoportjához hasonlóan rengeteg élményben volt részünk.
Címszavakban -néhány:
Fókuszunk - a szakmaiság, a megújulás, a feltöltődés.
Barangolás – a zene birodalmában, az oktatásszervezési módszerek között.
Értékmegőrzés - egyedi, újszerű kiállítás.
Érdekességek – egy festmény, s a hozzá illó zene megkomponálása.
Kalandvágy – innováció a tanításban.
Gurgulászás - no nem a dombról, hanem az egész napos jókedvünkben, a nevetéstől!
Élmények - egész nap, rengeteg!
Fáradtság – csak este hazaérve éreztük!
„Az élmények gazdagsága kenterbe verte a fáradságot, mindannyiunk szelleme és lelke tuti
feljebb lebegett.
Jöhet a következő! Mikor megyünk megint?”