Diákszimpózium

Feltöltve: 2017. december 1.

Diákszimpózium

 Hetedik alkalommal gyűltek össze a megye kutató diákjai a Kiskunhalasi Bibó István Gimnáziumban 2017. november 25-én, hogy bemutassák munkájukat a Diákszimpóziumon.

Olyan 12–16 éves diákok jelentkezését várták, akik 10 percben szívesen beszélnek – a tananyagon túli – önálló kutatásukról bármilyen társadalom- vagy természettudományi témakörben. A diákszimpózium célja, hogy lehetőséget teremtsen a diákok szóbeli szereplésére, illetve azok a diákok is sikerélményhez juthassanak, akik a hagyományos tanulmányi versenyeken nem indulnak. Az előadásokat háromtagú zsűri – amelynek elnöke országosan is ismert személy – értékelte két kategóriában: társadalomtudományok és természettudományok, illetve két korosztályban: 7–8. és 9–10. évfolyamosok.

Az értékelés szempontjai voltak:

·         az előadás alapjául szolgáló kutatómunka, illetve gondolat értékelése,

·         a téma kidolgozása,

·         az előadás felépítettsége,

·         az előadás és az összefoglaló összhangja,

·         helytállás a „vitában”,

·         megjelenés, előadói stílus, retorika,

·         egyéni szimpátia, vagy egyéb szubjektív szempont.

Az eredményekre váró diákok és kísérőik Dr. Gellérfi Gergő (SZTE-BTK Klasszika-Filológia és Neolatin Tanszék) előadását nézhették meg a pompeii falfirkálról.

Iskolánkat 3 tanuló képviselte. Gszelmann Barbara 7. c osztályos tanulónk az „Indikátorok” témakörben mélyedt el, és a kísérletezéssel színesített előadásával a 2. helyen végzett saját szekciójában. Farkas Fanni (8. b) és Somogyi Fanni (8. c) közösen dolgoztak, és sikeresen mutatták be „Az atomenergia jelentősége” témájukat.

Az itt készült képek az alábbi linken érhetők el: https://drive.google.com/drive/folders/11CqbxS_mya0QFQaN3Iz8imQdBET5PIpA?usp=sharing

Gratulálunk a diákoknak!

Dudásné Kovács Erika és Csápekné Deli Helga felkészítő tanárok

crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram