A két esemény célja közös: bolygónk megóvása, a fenntarthatóság üzenetének terjesztése, a figyelem ráirányítása környezetünk védelmére és a környezetszennyezés megelőzésére. A Fenntarthatósági témahét (04.07-11.) kiemelt témái a talaj és biodiverzitás, a zöldenergia-források, a mesterséges intelligencia, és az állandó témakörök a hulladék, valamint a tudatos fogyasztói magatartás és fogyasztóvédelem. A két alkalom és a tavaszi szünet közelségéből adódóan több program is megrendezésre került iskolánkban az elmúlt másfél héten.
Felső tagozaton a fenti témákban figyelemfelhívó plakátokat készítettek a gyerekek a természettudományos tantárgyak óráin és a természettudományos tehetséggondozó szakkör (NTP) keretében.
Szintén felsősöknek Alkotói pályázatot hirdettünk a „Land art” művészeti irányzat jegyében. A pályamunkák díjazását az NTP-TEHETSEG-24-0294 – es pályázat biztosította.
Az elkészült plakátokból és fotókból kiállítást szerveztünk iskolánk felsős zsibongójában.
Április 9-én újra Nyitott szakkör fogadta iskolánk alsós és felsős diákjai mellett a II. János Pál Általános Iskola és Óvoda Tázlári Tagintézménye ötödikeseit. A Föld napjához kapcsolódóan levegővel, talajjal, indikátorokkal kísérleteztünk. Ez utóbbira azért kell nagy hangsúlyt fektetni, mert a környezetünkben található indikátorfajok jelenlétükkel, eltűnésükkel, megoszlásukkal, életfolyamataikkal és viselkedésükkel jelzik valamely környezeti tényező változását. A foglalkozást papírmerítéssel zártuk, amit festőnövényekkel (kurkuma, cékla) színeztünk.
Alsó tagozaton a zöldülő energia című miniprojektet valósítottuk meg életkornak és osztályfoknak megfelelően. Kisfilmekkel, oktatóvideókkal segítettük a megértést, elmélyítést. Az elsősöknél a szövegek tanítói bemutatás után kerültek feldolgozásra szóban, magasabb évfolyamokon a gyerekek ügyesen megoldották a szöveghez tartozó feladatokat is.
Az energia őrjárat feladat érdekes kihívás volt az alsó tagozaton. Megállapításra került egyhangúlag, hogy sajnos rengeteg helyen lehetne még jobban spórolni az energiával. Reméljük, hogy az energiával való takarékoskodás fontossága nemcsak az iskolában, hanem a gyerekeken keresztül a családokban, otthonokban is fontossá válik. A projekt zárásaként szélforgók és rajzok készültek a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatban.
Az állandó témák közül a „hulladék” témát minden évben érintve, idén is gyűjtöttük az elemeket és a nem működő, használt mobilokat.
Végül iskolánk tanulói és tanárai részvételével közös kép készült a FÖLD szó megjelenítésével.
Az eseményekről készített képek magukért beszélnek.