NTP-MTTD-19-0081

Feltöltve: 2019. december 19.

NTP-MTTD-19-0081

A téli szünet előtt érkezett a jó hír, mint karácsonyi ajándék. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett „A matematikai, természettudományos és digitális kompetenciák erősítését szolgáló hazai és határon túli tehetségsegítő programok támogatása” című pályázat keretében 1.280.000 Ft támogatásban részesült iskolánk. A Nemzeti Tehetség Program NTP-MTTD-19 pályázat célja a köznevelésben tanuló, tehetséges fiatalokat célzó matematikai, természettudományos, digitális kompetenciák erősítését segítő, általános felfedezési tapasztalatokat nyújtó, komplex tehetséggondozó programok megvalósításának támogatása. A pályázati összeget természettudományos szakkör megvalósítására, illetve folytatására, az ehhez szükséges vegyszer- és eszközbeszerzésre, üzemlátogatásokra, szakmai programokra fordítjuk. (Pályázatíró és megvalósító: Dudásné Kovács Erika.)

A program a természettudományos tárgyak tananyagaira épül és a körülöttünk lévő anyagokkal foglalkozik az ötödikesek szintjén. Ebben fontos szerepet játszanak a kötelező és kiegészítő tevékenységek, lazító programelemek: kísérletek, játékos feladatok, kiállítások, üzemlátogatások, Kutatók éjszakája, Egészségnap, Családi nap, tanulmányutak. Mivel a megvalósítás a tanév elején elkezdődött, így néhány program lezajlott, mire az eredményhirdetésre sor került. Voltunk a kiskunhalasi Szilády Áron Gimnázium által szervezett Kutatók éjszakáján, üzemlátogatáson a soltvadkerti Frittmann Borászatban és a kiskőrösi Interfruct TÉSZ Kft-ben. Az Európai Hulladékcsökkentési Hét keretében szerveztünk kiállítást kutatómunkáinkból tablók és ppt-k formájában, valamint az újrahasznosított tárgyakból. A munkába a teljes felső tagozatot bevontuk, az elkészített tárgyak a mai napig megtekinthetők a biológia teremben.

A program célja a tehetségek kibontakoztatása és a természettudományos kompetenciák erősítése mellett a matematikai és a digitális kompetenciák fejlesztése; természettudományos világkép, egészség- és környezettudatos magatartás kialakítása; környezetvédelmi problémák felismerése, megértése; tapasztalati úton szerzett ismeretek magyarázata; az elméletben tanultak hasznosítása a mindennapi életben; szociális kapcsolatok, együttműködés, tolerancia, kreativitás fejlesztése.

crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram