Soltvadkerti diákok a barlangok mélyén

Feltöltve: 2022. október 26.

Az NTP-INNOV-22-0238-as pályázat keretében október 16-án a nyolcadikos természettudományi és a hetedikes kémia szakkörösök egész napos tanulmányi kirándulásra utaztak a Budai hegységbe. Reggel 7-kor indult a csapat az iskola parkolójából. Először a Sas-hegyi Látogatóközpontba mentünk, ahol megtekintettünk egy kis előadást a természetvédelmi területről és sok érdekességet hallhattunk. A kilátóból a délelőtti, kicsit párás levegő ellenére gyönyörű kilátás nyílt szinte egész Budapestre.

Délután 2 barlangot fedeztünk fel egyetemista idegenvezetőnk segítségével. Elsőként a Szemlő-hegyi-barlangot jártuk be, ahol bár hideg volt, a látványos mészkőképződmények miatt nem bántuk. Ezt követte egy kicsit hosszabb és kalandosabb túra a Pál-völgyi-barlangba. Viszonylag nagy szintkülönbség jellemezi a barlangot, amit megéreztünk a 426 lépcsőfok leküzdésével és néhány létra megmászásával. Az izgalmakat fokozta az is, hogy néhányszor elég szűk helyen kellett átjutnunk, de a föld alatti csodák itt is kárpótoltak bennünket.

A nap végén meglátogattuk a felejthetetlen „Art of the Brick – A kocka művészete” kiállítást. A bemutató különlegessége, hogy Nathan Sawaya alkotó kb. 1 millió építőkockát felhasználva, több, mint 100 alkotást készített.

Egy nagyon eseménydús, vidám napot hagyhattunk magunk mögött, amiért nagyon hálásak vagyunk Erika néninek.

(Havic Maja, Nyerges Bence)

crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram