Tata túra

Feltöltve: 2021. november 11.

SKDSE kirándulás Tatán

2021. okt. 02-án a SKDSE Tatára szervezett kirándulást az alsó tagozatos diákok számára. Gyönyörű, napsütéses időben túráztunk a Fényes Tanösvényen, ahol megismerkedtünk a láperdők és a karsztforrások világával, és tavirózsákat, különböző madarakat, farönkökön sütkérező teknősöket is láttunk. A kilátótorony és függőhíd nagyon izgalmas része volt ennek a területnek. Ezután a Tatai vár tövében hallhattunk egy kis történetet a várról és az Eszterházy- kastélyról. Az Öreg- tó partján sétálva egy hatalmas platánfa alatt állva megcsodáltuk Keresztelő Szent János szobrát, ami egy hattyúpihenő sziklán áll. Miután meguzsonnáztunk a parton, elsétáltunk az Angolkertbe. Itt egy kicsit bujkálhattunk az Avernus-barlangban, majdegy kis kőhídon átsétálva eljutottunk aCharles Moreau által tervezett műromokhoz. Megtudtuk, hogy az Esterházyak alakították ki az építmény római fürdő jellegét, és régebben Mátyás király idejében valóban fürdő állt ezen a helyen.Láttuk még a Cseke-tó déli partján található a romantikus stílusú Török Mecsetet, a park bejáratától nem messze pedig a Pálmaházépületét figyelhettük meg. Nagyon tetszettek az Angolkertet átszövő kalandos sétautak, de a platánok és szomorúfüzek társasága is hihetetlenül megnyugtató volt.

Köszönöm a kollégáim segítségét, természetismereti, történelmi kiegészítéseiket a látnivalókkal kapcsolatban!

Friss híreink

crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram