Creative Teaching in the Secondary and Adult English Language Classroom
Nyelvtanulás- a szó maga is mutatja, hogy a tudást csak fáradságos, sokat gyakorlós tanulással lehet elérni. De akkor legalább az ismeretszerzés legyen játékos, örömteli! Ahhoz, hogy a tanóráim érdekesek, változatosak legyenek, a diákok érezzék a pozitív környezetet, szükség van a folytonos megújulásra. Ezt tette lehetővé idén nyáron is az Erasmus+ program, amelynek támogatásával két hetet Oxfordban tanulhattam. A kreatív nyelvoktatást segítő kurzus, a „Creative Teaching in the Secondary and Adult English Language Classroom” számtalan ötletet adott arra, hogyan alkalmazkodjunk a változó tanulói igényekhez. A korszerű nyelvoktatás több területéhez is gyűjtöttem feladatokat: kritikus gondolkodás, differenciálás, motiválás, értékelés, javítás; képek, filmek, dalok kreatív használata, technológia alkalmazása. A brit kultúra, oktatásügy és a nyelv változás aktuális tendenciáiról is átfogó képet kaptunk. Kiemelten foglakoztunk a tanulók készségeinek változatos fejlesztésével, kiejtésük, kommunikációjuk hatékonyságának növelésével. A módszertani feladatok mellett saját nyelvtudásom is alaposan bővült a legfrissebb kifejezésekkel, szófordulatokkal, melyek ismerete elengedhetetlen a magas szintű nyelvismerethez, mégsem találhatóak meg egyelőre a tankönyvekben. Olyan szavakat tanultunk, mint „a side eye”, „fuddy duddy”, „bone idle”, „play up”. Remélem diákjaim hasonló lelkesedéssel fogadják majd a most tanult feladatokat, mint ahogy csoporttársaimmal mi is jókat játszottunk velük.
A kevéske szabad időnket igyekeztük hasznosan eltölteni, a nemzetközi csoport gyakran ment együtt városnézésre, múzeumlátogatásra, de az egyetemi épületeket és oxfordi nevezetességeket is igyekeztem megismerni.
Csiszár Katalin